• 85 74 83 330

AMMS / Infomedica

AMMS / Infomedica

HIS

Informatyka w medycynie od samych początków funkcjonowania firmy była dziedziną, na którą kładliśmy największy nacisk stąd też właśnie w tym zakresie posiadamy szczególne kompetencje i doświadczenia. Uczestniczyliśmy we wdrożeniu zaawansowanych systemów informatycznych dla największych placówek ochrony zdrowia w woj. Podlaskim.

Systemy informatyczne

Dla wsparcia obszaru ochrony zdrowia oferujemy  rozwiązania AMMS - Asseco Medical Management Solutions (obszar medyczny ) oraz InfoMedica (obszar administracyjno-zarządczy (ERP)) - obydwa produkty autorstwa Asseco Poland S.A.

 

 

Asseco Poland S.A. jest liderem rynku rozwiązań informatycznych dla sektora opieki zdrowotnej. Klienci to ponad 400 największych szpitali w Polsce oraz około 9 tysięcy jednostek lecznictwa otwartego, które wykorzystują oprogramowanie wspomagające ewidencję i rozliczanie wizyt pacjentów.

Pakiet AMMS oraz InfoMedica stanowią kompleksowy zintegrowany pakiet systemów informatycznych, którego zadaniem jest obsługa dużych oraz średnich szpitali, klinik, centrów medycznych, przychodni i ambulatoriów.

Pakiet AMMS oraz InfoMedica  dla Zakładów Opieki Zdrowotnej to rozwiązanie, które:

  • odpowiada za sprawne gromadzenie i dystrybucję wszystkich informacji medycznych związanych z przebiegiem leczenia każdego pacjenta od chwili jego pojawienia się w jednostce, aż do zakończenia leczenia,
  • wspomaga lekarzy w ocenie stanu zdrowia pacjenta, ułatwiając dostęp do danych o stanie zdrowia każdego leczonego pacjenta,
  • umożliwia wydruk wszystkich niezbędnych dokumentów stosowanych w procesie leczenia,
  • zapewnia obowiązkową sprawozdawczość statystyczną dla NFZ oraz dla instytucji i ośrodków statystyki medycznej,
  • usprawnia organizację procesu leczenia,
  • umożliwia pełne rozliczanie z NFZ,
  • wspomaga pracę średniej i dużej wielkości placówek świadczących usługi w zakresie lecznictwa otwartego - specjalizowany pakiet Przychodnia -  posiadający zarówno moduły adresowane dla recepcji, jak również gabinetów lekarskich. Wyposażony jest w specjalizowane funkcjonalności dedykowane do obsługi gabinetów medycyny pracy, stomatologii oraz placówek rehabilitacyjnych,
  • jest zgodny z obowiązującym polskim prawem regulującym działalność jednostek ochrony zdrowia. Każdorazowa zmiana zapisów prawa niezwłocznie znajduje odzwierciedlenie  w systemie informatycznym,
  • jest w pełni dostosowany do prowadzenia w jednostce elektronicznej dokumentacji medycznej,
  • odpowiada za gromadzenie i przetwarzanie wszystkich informacji związanych ze zdarzeniami gospodarczymi zachodzącymi w szpitalu
  • obsługuje pełną księgowość i zarządzanie finansami, realizowanie rachunkowości zarządczej
  • usprawnia monitorowanie kontraktów i umów oraz wpływów z tytułu ich realizacji
  • umożliwia szczegółowy rachunek kosztów działalności bieżącej, kalkulowanie kosztów leczenia pacjentów

Najważniejsze cechy systemu

  •  ergonomiczny, nowatorski, wygodny i lubiany przez użytkowników interfejs graficzny, wyposażony w konfigurowalne panele użytkowników pozwalające na dostęp do danych i funkcji najczęściej używanych,
  • dostęp do danych poprzez urządzenia mobilne, co umożliwia korzystanie z systemu w każdym miejscu, także przy łóżku pacjenta,
  • prowadzenie ewidencji oraz rozliczeń ilościowych i finansowych usług medycznych w ramach podpisanych umów z Narodowym Funduszem Zdrowia  i innymi płatnikami komercyjnymi,
  • elektroniczna dokumentacja medyczna
  • pełna sprawozdawczość dla uprawnionych organów kontroli i nadzoru, organów założycielskich, płatników świadczeń zdrowotnych, a także wykonywanie analiz na potrzeby zarządu zakładu,
  • prowadzenie analiz w czasie rzeczywistym,
  • obsługa wielu języków,
  • wysoka jakość i bezpieczeństwo przepływu informacji poprzez wykorzystanie mechanizmów min. takich jak asymetryczna kryptografia
  • obsługa elektronicznej dokumentacji medycznej od wprowadzania danych poprzez automatyczne tworzenie dokumentów, podpisywanie elektroniczne aż do wydania wersji elektronicznej,
  • skanowanie dokumentów identyfikacyjnych  podczas procesów rejestracji pacjentów,
  • wykorzystanie kodów 2D w procesie obsługi skierowań,
  • działanie na różnych systemach operacyjnych,
  • obsługa trybu nagłego, co umożliwia przerwanie wykonywanej pracy, wykonanie jednej pilnej operacji i powrót do przerwanej pracy,
  • współpraca z eWUŚ

 

 

Obszary funkcyjne

Obszar medyczny (część biała) Obszar administracyjno-zarządczy (część szara)
Ruch Chorych: Izba Przyjęć, Oddział, Statystyka, SOR Finanse-Księgowość
Apteka, Apteczka Oddziałowa Rejestr Sprzedaży, Zakupów, Kasa, Windykacja
Blok Operacyjny Kadry - Płace, Ewidencja Czasu Pracy (Grafik Pracy)
Blok Porodowy Gospodarka Materiałowa
Przychodnia (Rejestracja/Recepcja, Gabinet Lekarski, Statystyka LO) Środki trwałe, Wyposażenie, Elektroniczna inwentaryzacja
Rehabilitacja Ewidencja aparatury medycznej
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna Obsługa zamówień i przetargów
Zarządzanie Dokumentacją Medyczną   Koszty (wycena kosztów rzeczywistych)
Bank Krwi Wycena Kosztów Normatywnych Świadczeń
Laboratorium z mikrobiologią   Kalkulacja Kosztów Leczenia
Pracownia Diagnostyczna Budżetowanie
Pracownia Patomorfologii System Wspomagania Decyzji
Gabinet Zabiegowy  
Stomatologia    
Punkt Pobrań  
Oddział Dializowanych (Stacja Dializ)  
Medycyna Nuklearna  
Badania Kliniczne  
Zakażenia szpitalne    
Rozliczenia z płatnikami (Rozliczenia z NFZ, Komercja, Symulator JGP)  
Symulator Ryczałtu    
Transport Sanitarny  
Aplikacja mobilna mHOSP (obchód lekarski i pielęgniarski)  
Medyczny Portal Informacyjny  
Wewnętrzne konsultacje Skype for Business  

System Informacji Zarządczej (SIZ) Integracja z systemami zewnętrznymi
Tworzenie raportów lub zestawień bazujących na danych gromadzonych w systemie medycznym (HIS) oraz systemie administracyjnym (ERP). RIS
Tworzenie analizy rentowności grup JGP. PACS
Kontrola stanu wykonania umów z NFZ. LIS
Monitoring wykonanie budżetu. Systemy skanujące
Kontrola kosztów z uwzględnieniem ośrodków ich powstawania. Unit Dose
Bieżące śledzenie wyniku finansowego. Sterylizatornie
Dogłębna analiza sytuacji finansowej jednostki. Żywienie Chorych
Analiza statystyk medycznych. Cytostatyki System Obiegu Dokumentów
Współpraca z urządzeniami mobilnymi - informacja w dowolnym miejscu  

Integracje

W przypadku równoległego funkcjonowania kilku systemów u klienta, zapewniamy integrację pozwalającą na wymianę pomiędzy nimi danych, a także eliminującą redundancję oraz konieczność wprowadzania tych samych danych w różnych jednostkach organizacyjnych klienta. Korzystamy z interfejsów własnej produkcji, a także gotowych rozwiązań oferowanych przez producentów systemów. W większości przypadków integrację przeprowadzamy na poziomie bazy danych lub poprzez standard HL7. Dodatkowo świadczymy usługę podłączania do systemu aparatury medycznej (RTG, urządzenia laboratoryjne, itp)


Centrum Informatyki "ZETO" S.A.

ul. Skorupska 9
15-048 Białystok
85 74 83 303

Oddział w Poznaniu

ul. Unii Lubelskiej 1 bud. 2 lok. 16
61-249 Poznań
NIP: 542-020-28-07
KRS: 0000012499
Godziny pracy: 7.30 - 15.30
Salon firmowy: 8.00 - 16.00
© 2024 Centrum Informatyki "ZETO" S.A.